Obchodní podmínky
Obchodní podmínky - platné od 1. 1. 2014, aktualizované 14. 2. 2019
prodávající: Jan Homolka, Palackého 316, 33901 Klatovy, IČ: 01521977, DIČ: CZ7903281991
pro prodej zboží a služeb prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.hobix.cz a dříve www.rc-zoom.cz
0. ZKRÁCENÁ VERZE - TO NEJPODSTATNĚJŠÍ
Abyste nemuseli číst celé podmínky dle platné legislativy (i když byste měli) zde na úvod je to nejdůležitější v několika bodech:
- Zasílací adresa: Veškerou korespondenci a zásilky posílete na adresu provozovny HOBIX.cz, Rybníčky 59, 33901 Klatovy. Zásilky a korespondence poslané na adresu sídla dle ŽR nemusí být správně doručeny.
- U nás se nemusíte registrovat - všechny nákupy jsou bez registrace, přesto víme o všech vašich předchozích objednávkách na základě vyplněných údajů. Pokud nám nechcete svěřit adresu, stačí nám jméno a email a objednávku si necháte doručit Na Poštu - do formuláře napíšete adresu vaší dodací pošty.
- pokud nechcete, abychom archivovali vaše osobní údaje, napište nám a vaše data budou z našeho systému smazány. Nebudeme však vědět o vašich objednávkách a nebude platit případně vydaná zákaznická karta.
- Kupní smlouva vzniká PŘIJETÍM objednávky ze strany prodávajícího, nikoliv odesláním objednávky ze strany kupujícího. V případě nepotvrzení - nepřijetím - objednávky - např. proto, že zboží je vyprodáno, kupní smlouva nevzniká. Pokud nějaká objednaná položka není skladem, budeme vás informovat e-mailem. Položky, které nemáme skladem ani u dodavatele nejdou vložit do košíku.
- Zvláštním případem je platba on-line, jelikož platíte před přijetím objednávky. Může se stát, že si objednáte a předem zaplatíte za zboží, které se mezitím vyprodalo, nebo ho z nějakého důvodu nemůžeme dodat. V tomto případě vás budeme kontaktovat e-mailem a cenu objednávky, nebo její část vám vrátíme na základě dobropisu na váš bankovní účet.
- Prosíme komunikujte s námi. Přijetím objednávky vzniká oboustranná kupní smlouva. Pokud si nákup s platbou předem rozmyslíte a platbu nepošlete, nic se neděje, ale máte povinnost nám to sdělit, protože nevíme, zda jste fakturu vůbec dostali. Objednávku bez problémů stornujeme, ale musíme vědět, že ji chcete stornovat. Neposlání platby neznamená storno objednávky.
- Pokud je u zboží uvedeno skladem a počet kusů, máme ho fyzicky v prodejně k okamžitému odběru a odeslání. Může se stát, že se dané zboží prodá na prodejně před aktualizací stavu skladu v eshopu. Pokud je u zboží uvedeno dodání 2 nebo 2-5 dní, máme ho skladem v našem druhém skladu (do prodejny se vše nevejde) nebo u dodavatele ve velkoobchodu.
- Platba je možná dobírkou, platbou předem bankovním převodem nebo on-line platebním tlačítkem, kartou on-line a nebo platbou kartou při doručení kurýrem GLS.
- V případě volby platby předem převodem očekávejte spolu s přijetím objednávky proforma fakturu s platebními údaji.
- Doručujeme Českou poštou nebo GLS kurýrem.
- Doprava zdarma je možná od 2500,- Kč s platbou předem převodem nebo od 5000,- s dobírkou. Způsob a termín dodání přepravy zdarma určuje prodávající podle aktuálních možností a volných kapacit.
- Na některé nadrozměrné zboží s délkou přesahující 120 cm nemusí být doprava zdarma k dispozici.
- Všechny ceny a podmínky dopravy najdete na této samostatné stránce.
- Odesíláme v nejkratší možné době, pokud je zboží skladem u nás. Pokud je u zboží uvedeno dostupné, odesíláme obvykle 2. - 5. den po přijetí objednávky, přihlíží se také ke zvolenému tarifu dopravy. Pokud zvolíte express dopravu a zboží je skladem, obvykle odešleme tentýž den při objednání do 14 hodin.
- Dodání zboží do 24 hodin nelze vždy garantovat, záleží na vyšší moci a stavu služby dopravce. Obvykle je naprostá většina objednávek doručena včas. Berte na vědomí, že v době špiček (Vánoce) se může dodání zpozdit. Nedodání zboží v termínu není důvodem k nepřevzetí zásilky - nemůžeme ovlivnit stav služby dodavatele kurýrních služeb a pošty.
- Základní poviností kupujícího je převzít objednané zboží při nákupu na dobírku. Pokud si nákup rozmyslíte, můžete zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od doručení, do 14 dnů od vrácení vám vrátíme peníze včetně poštovného z původní objednávky v minimální výši potřebné k dodání zboží k vám. Pokud vrátíte jen některé zboží z objednávky tj. neodstoupíte od smlouvy jako celku, poštovné nevracíme. Náklady na vrácení zboží k prodávajícímu nad rámec minimální sazby hradí kupující - jakým způsobem to učiní je jeho věc. Místem plnění je provozovna prodávajícího na adrese Rybníčky 59, 33901 Klatovy. Objednávku je možné bez sankce zrušit před jejím odesláním.
- Záruka na většinu zboží je 24 měsíců, kromě položek podléhajících běžnému opotřebení - např. motory, baterie. V případě oprávněné reklamace hradíme kupujícímu veškeré náklady spojené se zasláním zpět k prodávajícímu v minimální výši, jakou to lze učinit. Tj. pokud pošlete zboží k reklamaci taxíkem s cenou dopravy 5000 korun, uhradíme vám pouze doporučený balíček české pošty. Lze u nás objednat svoz u zákazníka GLS kurýrem. V případě neoprávněné reklamace vám budou náklady vyúčtovány. Prosím postupujte v těchto případech rozumně a před odesláním k reklalaci nás kontaktujte.
- Prosíme nepokoušejte se u nás reklamovat zboží, které jste sami poškodili nesprávným použitím nebo neodbornou manipulací. Vždy se na to přijde a bude vás to zbytečně stát náklady na servisní zásah a poštovné.
- Ceny veškerého zboží v e-shopu jsou uvedeny VČETNĚ DPH a VČETNĚ poplatků za recyklaci historického elektroodpadu.
- Obchod používá soubory cokies a archivuje historii pohybu nakupujícího na stránce, s čímž nakupující souhlasí pohybem po stránkách.
- Podle § 14, odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb. „o ochraně spotřebitele“ se poskytuje spotřebiteli informace, že subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je dle § 20e, písm. d) zákona o ochraně spotřebitele: Česká obchodní inspekce, jejíž internetová adresa zní: www.coi.cz
Následuje plné znění obchodních podmínek
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího Jan Homolka, Palackého 316, 339 01 Klatovy, IČ: 01521977, DIČ: CZ7903281991 (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.hobix.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.hobix.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Uživatelský účet
Nákupy probíhají výhradně bez registrace, pouze s vyplněním povinných údajů, nutných ke správnému doručení zboží.
3. Uzavření kupní smlouvy
Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou konečné, prodávající je plátcem DPH, veškeré zobrazované ceny jsou včetně DPH ve výši 21%, v nabídce není žádné zboží se sníženou 10%, 15% sazbou DPH nebo zboží od DPH osvobozené. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a Slovenska (kurýrem GLS), ceny dopravného do zahraničí prostřednictvím České pošty s.p. se stanovují individuálně v závislosti na rozměru a hmotnosti zásilky.
Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká potvrzením objednávky prodávajícím e-mailovou zprávou, ve které je uveden stav objednávky do statusu "PŘIJATO".
Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
4a. Cena zboží a Platební podmínky
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
platbou kartou na dobírku - pouze GLS kurýrplatbou PAYPAL předem - zrušeno
platbou on-line platebním tlačítkem
platbou on-line kartou
platbou na účet předem
platbou v hotovosti při osobním odběru
U objednávek, zasílaných mimo území ČR je možná platba na dobírku, předem bankovním převodem SEPA, kartou nebo manuálním převodem PAYPAL, přičemž poplatky spojené s převodem platí kupující.
Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
Cena poštovného (dopravného) je variabilní dle data objednávky, ceny a typu zboží a je viditelná ve webovém rozhraní na stránce pokladna. Ceny poštovného jsou uvedeny včetně DPH ve výši 21%.
Cena dopravy a doběrečné není nárokovatelná. Kupující souhlasí s cenou dopravy do momentě odeslání objednávky. (Rozuměj - pokud byla doprava před týdnem levnější, není možné si ji ve stejné výši nárokovat dnes).
V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky pokud je vyžádáno, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty, ceny zobrazované ve webovém rozhraní obchodu jsou vždy včetně DPH. Při platbě předem na účet zasílá prodávající fakturu elektronicky, při platbě dobírkou zasílá prodávající fakturu elektronicky na vyžádání kupujícího. Dokladem o nákupu pro potřeby reklamace nebo vrácení zboží je v tomto případě číslo objednávky a dodací list, přibalený v zásilce.
4b. Informace k on-line platebním metodám, zprostředkovaným společností Comgate
Po odeslání objednávky má Zákazník možnost využít službu platební brány, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky či na zabezpečenou stránku pro platbu kartou. Po realizaci transakce předá brána informaci o provedení e-shopu, který může expedovat zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím bankovních účtů společnosti ComGate Payments, a.s.
Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.
Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kontaktní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuty jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, od kupní smlouvy na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal, a od kupní smlouvy na dodávku novin, periodik a časopisů a zakázkově zhotovených výrobků a služeb.Speciálním případem je produkt asistovaný nákup Hobbyking, kdy prodávají neprodává kupujícímu zboží, ale službu zprostředkování obchodu. V tomto případě nelze objednané zboží vrátit a kupující bere na vědomí praktickou nemožnost reklamace z důvodu extrémně vysokých nákladů na poštovné zpět do Hongkongu. Produkt asistovaný nákup Hobbyking je zrušen.
Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením občanského zákoníku § 1829 odst. 1 právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.
V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoužité, nepoškozené a neopotřebené a v původním obalu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Zboží, které bylo vyjmuto ze speciálních antistatických obalů - šedých zatavených sáčků, nelze kupujícím vrátit, protože se předpokládá možnost poškození zboží zákazníkem nesprávnou manipulací a statickou elektřinou. Sáčky jsou průhledné a je možná prohlídka zboží i bez rozbalení sáčku. V případě vrácení rozbaleného zboží v tomto typu obalu se bude postupovat individuálně po přezkoušení vráceného zboží prodávajícím.
V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a to bankovním převodem na číslo účtu poskytnuté kupujícím a ve výši nákupní ceny vráceného zboží spolu s náklady na dopravu od prodávajího ke kupujícímu ve výši nejlevnějšího způsobu pojištěného způsobu dopravy, kterou je možné vrácené zboží dopravit - tj. prodávající nevrací v případě odstoupení od smlouvy kupujícím příplatky za komfortnější nebo rychlejší způsob dopravy.
Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vracení zboží kupujícím při osobním jednání.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.1. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím povinen prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. Přeprava a dodání zboží
Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Pokud kupující bez zjevného důvodu a bez zpětného oznámení nepřevezme zásilku zaslanou na dobírku, nebudou od tohoto kupujícího akceptovány další objednávky na dobírku.
Upozorňujeme, že objednáním přes webové rozhraní obchodu s námi uzavíráte kupní smlouvu v momentě, kdy objednávku přijmeme. Pokud si vaši objednávku po odeslání rozmyslíte, zásilku převezměte a nerozbalené a nepoužité zboží zašlete zpět bez udání důvodu nejpozději do 14 dnů, následně vám bude vrácena kupní cena zboží na bankovní účet.
Pokud kupující bez zjevného důvodu nepřevezme zásilku zaslanou na dobírku, která obsahuje zboží upravené na přání kupujícího nebo vyrobené na zakázku, typicky textil nebo dárkové předměty s potiskem, nejedná se o odstoupení od smlouvy a kupující je povinen prodávajícímu nahradit vzniklou škodu v plné výši. Výši škody určuje prodávající a tato se pohybuje v průměrné výši 70% ceny zboží, protože zboží je vlastní úpravou znehodnoceno a je dále neprodejné. Kupujícímu bude na úhradu škody vystavena faktura a zaslaná e-mailem, kupující je povinen tuto škodu uhradit.
Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
V případě dopravy zdarma při objednávce nad 2500 korun určuje způsob dopravy prodávající, obvykle kurýrem GLS.
Objednané zboží je možné převzít osobně v prodejně hobix.cz v otevírací době. Tato provozovna slouží také jako zasílací adresa pro případně vracené zboží.
7a. Odpovědnost za vady, Záruka
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti (6) měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).
Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Speciální případy záruky:
Lipol akumulátory mají reklamační a záruční podmínky podle letáku, přiloženému ke zboží, nebo odeslané e-mailem a kupující souhlasí s tím, že se na ně běžně uplatňované záruční podmínky nevztahují.
Záruka na modelářskou elektroniku (regulátory, motory, BEC, vysílače a přijímače) je platná jen v případě správného použití a nepřeťežování. K posouzení případného nesprávného použití je oprávněn pouze prodávající.
Prodávající se zříká jakékoliv odpovědnosti za škody na majetku a zdraví osob, které eventuelně způsobí kupující zakoupeným zbožím. Použití modelářského zboží, materiálu, strojů a nástrojů je výhradně na zodpovědnost kupujícího. Kupující přijmutím těchto obchodních podmínek stvrzuje, že je dostatečně mentálně a fyzicky vybaven k bezpečnému použití zakoupeného zboží. Prodávané zboží v kategorii e-shopu elektrovýbava modelů jsou pouze samostatně nefunkční komponenty a kupující přijmutím obchodních podmínek potvrzuje, že je dostatečně seznámen s jejich správným a bezpečným používáním. Nevhodnou kombinací jednotlivě prodávaného zboží záruka zaniká.
Pokud k danému výrobku existuje záruční list, pak je vystaven v den prodeje zboží. V případě, že záruční list neexistuje, slouží jako záruční list daňový doklad.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat. Typickým případem jsou stejnosměrné elektromotory či servomotory, které z principu své činnosti nejsou schopné ani při běžném používání modelu vydržet v provozu po dobu dvou let.
7b. Nákup na firmu: V případě, že je objednávka realizována tzv. na firmu, nakupující vyplní v objednávce IČ resp. DIČ, řídí se kupní smlouva obchodním zákoníkem a záruční doba na zboží se stanovuje na 6 měsíců.
8a. Další práva a povinnosti smluvních stran
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 53a odst. 1 občanského zákoníku.
Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
8b. Poplatky za likvidaci historického elektroodpadu.
Veškeré poplatky PHE jsou uhrazeny velkoobchody, tedy dodavateli prodávajícího a jsou již zahrnuty v ceně zboží.
9. Ochrana osobních údajů, zasílání obchodních sdělení, cokies
Nákupy v obchodu probíhají zásadně a pouze bez registrace, osobní údaje kupujícího jsou elektronicky archivovány pouze v nezbytně nutném rozsahu, nutném pro správné doručení objednávky a nejsou poskytovány třetím stranám. Obchod zasílá obchodní sdělení elektronickou cestou pouze výjimečně. Nakupující sděluje prodávajícímu dobrovolně pouze údaje nezbytné ke správnému doručení objednávky - jméno, adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu. Po vyřízení objednávky jsou osobní údaje nakupujího ze systému odstraněny a objednávka je dále elektronicky archivována pouze pod registračním číslem, datem odeslání a v tištené podobě se jménem nakupujícího a doručovací adresou na výtisku faktury a dodacího listu pro potřeby vedení daňové evidence. Správcem osobních údajů nakupujícího se stává doručovací společnost Česká Pošta nebo GLS, v jejíž systémech se výše uvedené osobní údaje nakupujícího archivují.
Při následné komunikaci s obchodem ohledně vyřízené objednávky je nutné znát číslo této objednávky, bez jeho znalosti není možné objednávku zpětně dohledat.
Obchod používá soubory cokies a archivuje historii pohybu nakupujícího na stránce, s čímž nakupující souhlasí potvrzením ohlášky na stránce.
10. Doručování
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho objednávce.
Zpráva je doručena:
v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
11. Fakturace a doklad o zaplacení
Na všechny nákupy je zákazníkovi vystavena faktura. V případě platby předem na účet obdrží zákazník proforma fakturu s platebními údaji elektronicky na zadanou e-mailovou adresu. V případě platby na dobírku zasílá prodávající zákazníkovi fakturu elektronicky e-mailem pouze na vyžádání, dokladem o nákupu zboží je potvrzení o zaplacení, které vystaví dopravce, a dodací list/proforma se soupisem zboží, který je vždy součástí zásilky se zbožím. Pokud je nákup zboží realizován na firmu - vyplněné IČ, případně DIČ v objednávce, je faktura při nákupu na dobírku přibalena v zásilce.
12. EET - informační povinnost poplatníka dle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb
Elektronická evidence tržeb je prováděna v BĚŽNÉM REŽIMU.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Platí pro osobní odběr, při dodání na dobírku probíhá převod prostředků k prodávajícímu vždy bezhotovostně na účet prostřednictvím doručovací společnosti nebo pošty.
13. Závěrečná ustanovení
Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Jan Homolka, hobix.cz, Rybníčky 59, 33901 Klatovy, adresa elektronické pošty info@hobix.cz, telefon +420776573153 Po-Pá 09.00 - 17.00
Podle § 14, odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb. „o ochraně spotřebitele“ se poskytuje spotřebiteli informace, že subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je dle § 20e, písm. d) zákona o ochraně spotřebitele: Česká obchodní inspekce, jejíž internetová adresa zní: www.coi.cz
V Klatovech dne 25.10.2012 - aktualizováno 2. 9. 2019