Mimo páky serva, kterou jsme řešili minule se u TRX-4 objevil další problém, na který nás upozornil jeden zákazník a týká se pěnových vložek pneumatik, které se mu v pneumatice výrazně srazily a auto nyní sedí jakoby na vyfouklých gumách. Bohužel od toho nemáme žádnou fotku, protože jsme to nikde neviděli a nikdo další si na to zatím nestěžoval. Tuto záležitost jsme prostřednictvím Astramodel, jakožto výhradního dovozce, řešili i přímo s Traxxasem a odpověď je ta, že kola se po jízdě ve vodě musí důkladně vysušit a projet v suchu, aby se z vložek dostala všechna nacucaná voda. Pokud se vám vložky také srazily, můžete zkusit je znovu namočit projetím vody a vyždímat. Je možné, že se pružnost pěny obnoví. Pokud ne, musíte vložky vyměnit. Na fotce vidíte originál a tuningovou náhradu Proline.
Traxxas je nenabízí jako samostatný náhradní díl, pouze jako součást pneumatik, takže musíme hledat jinde. Vložky jsou poměrně nestandardní (samozřejmě mimo oblast expedic a crawlerů), mají průměr 114 a šířku 40 mm s vnitřním otvorem cca 42mm. Našli jsme opravdu výborné vložky od firmy Proline. Jsou dvouvrstvé, to znamená, že vnitřní kolo je z tvrdé pěny a vnější kruh z měkké. Tvrdá pěna drží tvar kola, měkká zajistí dostatečnou přilnavost. Nicméně po smontování kolo není tak měkké, jako s originální vložkou, je to vhodnější spíš na rychlejší jízdu v terénu než na nějaké lezení po skalách.
Před výměnou je třeba nejprve sundat plášť - ten se musí odlepit od ráfku, můžete zkusit rozlepovač případně kolo ohřejte v troubě, někde se radí pod halogenovou lampou a opatrně v rukavicích oddělte plášť od ráfku. V žádném případě to neodřezávejte nožem.
Vložky je třeba do pláště dávat postupně, nejprve vnější část, srovnat postupným válením a pak až vnitřek a opět srovnat. Nakonec nasadíte pneumatiku na ráfek, otáčením ho vystředíte a nakonec zalepíte lepidlem na pneumatiky. Návodů na lepení le plný internet, takže vzhůru do toho. Vložky si můžete objednat v našem e-shopu, stejně tak máme skladem originální pneumatiky Traxxas.